MENU


EN

HABER

Mimari Fotoğraf

Share

Gürkan AKAY

‘’Bu bir ışık müdahalesi değil, deklanşöre basma zamanı müdahalesidir.’’

Bir mimari çalışmada ışığı en doğru şekilde kullanan ve yansıtan kişi çalışmanın mimarı olduğu kadar fotoğrafçısıdır da. Gürkan Akay, hem mimari hem de fotoğrafçılık eğitimi sayesinde, profesyonel olarak mimari fotoğraf alanında çalışmakta, aynı zamanda yaptığı işi fotoğrafın bir alanı olmaktan çok mimarinin bir kolu olarak gördüğünden alışılagelmişin dışında bir bakış açısı ile bugüne kadar sayısız ve önemli bir çok projeyi fotoğraflamaya devam ediyor. Doğal veya yapay ışığın yalnızca kullanıldığı yüzeydeki hali ile değil, aynı zamanda konumlandırıldığı alan haricinde de bir bütünlük işlevine hizmet etmesi gerektiğini düşünen Akay, ışık ile ışığı fotoğraflamayı şöyle tanımlıyor;

 

‘’ Benim için fotoğrafın, yani ışık ile yazı yazmanın anlamını taşıyan unsur öncelikli olarak, anlatmaya çalıştığım mekandaki aydınlatma tasarımınının fotoğrafa doğru ve düzgün bir şekilde aktarılmasıdır. Ancak bu duruş, bulduğum veya bana verilen mekandaki aydınlatmayı ilk karşılaştığınız hali ile ve tamamen müdahalesiz fotograflamak olarak algılanmamalıdır. Aksine, eğer var ise gün ışığınının içeriye ya da cepheye davet edildiği en doğru anı bazen saatlerce bekleyerek ya da kullanılan yapay aydınlatmanın renk sıcaklığının dış cephe veya gökyüzü ile en uyumlu olacağı zamanı kollayarak, aydınlatma ögeleri tasarlanmış bir mekanda benim ışığa dair yapmaya (belki de yapmamaya demeli) çalıştığım müdahaledir. Bu, bir ışık müdahalesi değil, deklanşöre basma zamanı müdalahesidir. Tasarımcıdan aksi bir talep gelmedikçe amacım, durumu en doğru hali ile belgelemektir ve bu durum her zaman ortaya şıkır şıkır bir reklam fotografı çıkarmayabilir. Ama sonuçta ortaya koyduğunuz belge, doğru bir belgedir.’’

 

İlgili Yazılar

Tags: , , , , , ,

Comments are closed.

porn porno şişli masaj salonu rokettube porno eskişehir escort malatya escort konya escort